Etusivu > Uncategorized > Erään juomainnovaation tarina – Case Red Bull

Erään juomainnovaation tarina – Case Red Bull

Aikaisemmin käsittelin sitä miten innovaatiot syntyvät. Totesin, että ne voivat syntyä joko tarpeeseen tai vahingossa. Red Bull energiajuoman alkuperä on itse asiassa 80-luvulla, jolloin eräs itävaltalainen herra kävi Thaimaassa lomalla. Lomalla hän huomasi, että maassa myydään erityistä piristysjuomaa, joka on käytännössä kahvin ja limonadin sekoitus. Siinä on piristäviä ainesosia, mutta se ei näytä kahvilta vaan on enemmän virvoitusjuoman tapaisempi.

 

Havaittuaan, ettei lännessä myydä samanlaista juomaa, aisti itävaltalainen herramme markkinaraon. Siitä sai alkunsa Red Bull, joka on tänäpäivänä markkinajohtaja energiajuomissa. Thaimaalainen juomainnovaatio käytännössä muutettiin Eurooppalaiseen makuun.

Kategoriat:Uncategorized Tags: ,
  1. Ei kommentteja.
  1. No trackbacks yet.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: