Etusivu > Trendiennuste > Vuosi 2012 tulee olemaan kotimaisen vähittäiskaupan todellinen verkkovuosi

Vuosi 2012 tulee olemaan kotimaisen vähittäiskaupan todellinen verkkovuosi

S-Ryhmä puuhaa verkkokaupan kanssa, Stockmann avaa verkkokauppaa, eikä Keskon leirissäkään ole hiljaista verkkokaupan puolella. Digitalisaatio on laittanut perinteiset toimijat liikkeelle myös vähittäiskaupan alalla. Yhä kasvava digitaalinen media ohjaa lähinnä verkkokauppaan. Perinteinen media taas ohjaa kivijalkaan. Tämä on ihan tutkittu juttu, tutkimusta vain en muista tässä.

 

Koska digitaalinen media ohjaa digitaaliseen kauppaan (verkkokauppa), on se siis saanut isotkin ketjut liikkeelle. Varmasti yksi liikkeellesysääjä on ollut pienten nettirautakauppojen menestys. Sittemmin niistä on tullut hieman isompia kauppoja, koska ”vanhoilla kaupoilla” ei ole ollut presenssiä digitaalisessa ympäristössä (=internet). Nyt jättiläiset ovat matkalla nettiin.

 

Kun nyt 2011 puolella saadaan koneet käyntiin, niin 2012 rytisee verkossa.

  1. Ei kommentteja.
  1. No trackbacks yet.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: