Etusivu > Web 2.0 > Ajatuksia web-palvelun julkaisemisesta, osa 5

Ajatuksia web-palvelun julkaisemisesta, osa 5

Sähköiset kauppapaikat ja myyjä/ostaja -dilemma

Usein sähköisissä kauppapaikoissa törmää eräänlaiseen ”muna vai kana” -dilemmaan. Kumpi oli siis ensin – myyjä vaiko ostaja? Luonnollisesti kauppapaikka ei toimi ilman myyjiä tai ostajia. Kumpiakin on oltava sopiva määrä. Usein ennen kauppapaikan avaamista sovitaan rajatun myyjä- ja/tai ostajajoukon osallistumisesta lanseeramiseen. Todellinen rutistus on sitten kerätä ”kriittinen massa” palvelun käyttäjiksi. Yleensä myyjiä on varsin helppo houkutella palveluun. Ostajien kohdalla asia on toinen. Kun myyjien kohdalla palvelun myyminen heille on keskeistä, ostajien houkuttelemisessa palveluun markkinointi on keskeistä.

  1. Ei kommentteja.
  1. No trackbacks yet.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: