Etusivu > Muutos, Web 2.0 > Hintavertailu tulee joka paikkaan – yllättävästä suunnasta

Hintavertailu tulee joka paikkaan – yllättävästä suunnasta

Suurin osa lienee käyttänyt netin hintavertailupalveluita. Ne voivatkin olla varsin hyödyllisiä yksittäisten tuotteiden hintoja vertailtaessa. Mutta miten onnistuu, kun pitäisi vertailla jotain muuta – asumista, ajoneuvon ylläpitoa, ruokamenoja – siis suurempia kokonaisuuksia? Useissa henkilökohtaiseen talouteen keskittyneissä web 2.0 -palveluissa eri menoerät voidaan merkita tageilla. Koska lukuisat muutkin henkilöt käyttävät palvelua, voidaan tageilla merkittyjen menoerien keskiarvo laskea helposti esim. kuukautta kohden. Näin käyttäjä voi nähdä käyttääkö hän enemmän vai vähemmän rahaa tiettyyn asiaan kuin vertaisensa. Samaa voidaan soveltaa luonnollisesti myös B2B-sektorilla. Seurauksena tästä on hintatietoisuuden lisääntyminen.

Tähän postaukseen liittyvä aikaisempi artikkeli

Trendinä henkilökohtaisen talouden hallinta (helmikuu 14, 2010)

  1. Ei kommentteja.
  1. No trackbacks yet.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: