Etusivu > Strategia > ”Perinteisten” alojen teknologiastrategia

”Perinteisten” alojen teknologiastrategia

Tekniikka diffusoituu joka alalle. Kauppa, juridiikka, koulutus, isännöinti, pienyrittäjät jne. Teknologian tarkoituksenmukaisella käytöllä voidaan helposti järkeistää ja tehostaa toimintaa lähes missä tahansa. Miten siis ”perinteisten” alojen toimijat ovat valmistautuneet tähän? Onko organisaatiossa sen päämääriä tukeva teknologiastrategia? Onko mietitty millaisia teknologioita ja ratkaisuja alan käyttöön pitäisi saada? Onko mietitty mitä pystytään tekemään in-house? Onko mietitty mitä kannattaa tehdä in-house? Miten organisaation käyttöön soveltuvat ratkaisut pystytään tunnistamaan? Onko valmisratkaisu parempi kuin varta vasten organisaation tarpeisiin rakennettu?

Tässä mietin muutamia mahdollisia haasteita teknologian käyttöönotossa perinteisillä aloilla.

Rahoituksen puute. Yritys ei pysty vapauttamaan pääomaa teknologian kehittämiseen, eikä saa sitä lainaksi. Ostettava tai kehitettävä ratkaisu on liian kallis.

Teknologiaosaamisen puute. Yrityksessä ei tiedetä tarpeeksi saatavilla olevista ratkaisuista. Yrityksen sisältä ei löydy riittävää tai riittävän kattavaa in-house teknologiaosaamista.

Liiketoimintaosaamisen puute. Yrityksessä ei tunnisteta liiketoiminnan kannalta hyödyllisiä ratkaisuja. Tai vaihtoehtoisesti liiketoiminnan kehittäminen on hidasta ja vanhoihin toimintatapoihin keskittynyttä – ei haluta uudistua.

  1. Ei kommentteja.
  1. No trackbacks yet.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: