Etusivu > Muutos, Sosiaalinen media, Web 2.0 > Mistä nyt puhutaan?

Mistä nyt puhutaan?

http://meltwater.com/en/meltwater-buzz

http://www.whitevector.fi/oda.php#oda

What’s the buzz? ”Perinteisessä mediassa” media itse on jakanut mainostajille informaatiota sisällöstään, käyttäjistään ja muusta mainonnan kohdentamisen kannalta tärkeästä tiedosta. Sosiaalisessa mediassa, jossa käyttäjät itse luovat sisällön, tämä ei enää toimi. Miltä esim. näyttäisi Facebookin mediakortti? Käyttäjiä laidasta laitaan, aiheita joka aihepiiristä. Miten kohdistaa mainontaa tällaiseen mediaan? Kaikilla web 2.0 sivustoilla ei edes ole mediatietoja tarjottavana. Miten siis löytää tällaiset mahdollisuudet?

Tähän rakoon ovat iskeneet lukuisat sosiaalista mediaa analysoivat web 2.0 -toimijat, kuten Meltwater ja Whitevector. Molemmat toimijat tarjoavat keskustelujen ja blogien monitorointipalveluja. Tiedät siis mitä puhutaan ja missä. Ajan mittaan nämä palvelut tulevat varmasti mittaamaan keskustelun laatua (ammattimainen/amatöörimainen) ja sävyä (positiivinen/negatiivinen). Ja kun tähän päälle lisätään vielä välitön mahdollisuus kohdistaa mainontaa tai osallistua keskusteluun, ollaan askelta lähempänä täydellisyyttä.

  1. maaliskuu 30, 2010 9:48 am

    Hei,

    Hyvä että aihe kiinnostaa! Huomiosi Facebookin mediakortista on hyvin osuva, sillä digimainontaa kohdennetaan usein ainoastaan perinteisten mittareiden mukaan, vaikka niihin olisi helppo yhdistää myös varsinaisen sisällön tuottamaa tietoa. Miksi mainostaa vain kalliilla yleisillä sivustoilla kun keskusteluiden perusteella kiinnostuneita kuluttajia voisi tavoittaa myös pienemmillä ja edullisemmilla saitella?

    Haluaisin kuitenkin tarkentaa kommenttiasi tarjolla olevien palveluiden ominaisuuksista. Ainakin Whitevectorin tuotteella keskusteluita voi jo nyt tutkia hyvin monipuolisesti (esim. brändin näkyvyys, keskusteluiden sävyt, yleisimmät avainsanat, brändeihin liitettyt mielikuvat, vaikuttavimmat sivustot). Näillä mittareilla keskusteluista saa huomattavasti syvällisemmän käsityksen kuin mitä pelkkä keskusteluiden seuranta mahdollistaa ja tietoa voi käyttää esimerkiksi markkinoinnin päätöksenteon tueksi.

    Toivottavasti aihe synnyttää keskustelua!

    Essi
    Whitevector

  1. No trackbacks yet.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: