Etusivu > Web 2.0 > Ajatuksia web-palvelun julkaisemisesta, osa 2

Ajatuksia web-palvelun julkaisemisesta, osa 2

Tärkein kysymys web-palvelun julkaisemisessa on miksi. Miksi käyttäjä käyttäisi tätä palvelua? Miten käyttäjä hyötyy sen käytöstä? Kun tämä kysymys on ratkaistu, on pystyttävä rikkomaan rutiini.

Suurin osa ihmisten päivittäisistä askereista on rutiineja. Ostetaan tuotteet X kaupasta Y, katsotaan ohjelma kanavalta Z jne. Nämä rutiinit eivät juuri muutu. Ulkopuolisen on hankala muuttaa niitä. Mitä arkipäiväisemmästä asiasta on kyse, sitä voimakkaampi rutiini on. Mikä siis ratkaisuksi?

  1. Vetoaminen uutuudenhaluisiin kuluttajiin (mutta miten tunnistaa heidät?)
  2. Insentiivin tarjoaminen – alennus, nopeampi suoritus, mitä tahansa…

Kolmas haaste on suljettu järjestelmä. Tarjoatko mainosmallilla toimivaa web-palvelua? Mainosbudjetit ovat rajallisia. Kun mainostaja sijoittaa palveluusi mainontaa, raha on pois muualta. Siksi on tarjottava parempaa ROI:ta kuin verrokeilla. Haluatko palveluusi kauppiaita? Kauppiaiden budjetti on rajallinen. Mitä tarjoat enemmän kuin muut?

Kategoriat:Web 2.0 Tags: ,
  1. Ei kommentteja.
  1. No trackbacks yet.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: