Etusivu > Trendiennuste > Yksityisistä tiedoista tulossa kilpailuetu

Yksityisistä tiedoista tulossa kilpailuetu

Googlen hakusanamainonnan menestyksen takana on käyttäjän selaushistorian tallentaminen. Tällä voidaan osaltaan lisätä todennäköisyyttä, jolla käyttäjä klikkaa hänelle näytettävää tekstimainosta eli toisinsanoen käyttäjälle näytetään ainoastaan mainoksia, joista hän on kiinnostunut aikaisemman selaushistorian perusteella. Google tallentaa selaushistoriaa omien sivujensa lisäksi kolmansien osapuolten sivuilta, joilla on käytössä Google Adsense tai Analytics. Mitä laajempi Googlen verkosto on, sen parempi kokonaiskuva käyttäjän mieltymyksistä pystytään samaan.

Sanoman vastaus nettimainontaan on Sanoma Outlet. Ulkonäöltään se on Googlea vastaava. Itse verkosto kuitenkin rajoittuu muutamaan kymmeneen Sanoman nettijulkaisuun, kuten HS.fi, Iltasanomat, Taloussanomat jne. Verkoston ollessa varsin rajoittunut – maantieteellisenä alueena Suomi, sivuina vain kaupallisia julkaisuja – itse käyttäjä-spesifinen mainonta ei varmasti ole yhtä tuottoisaa kuin Googlen mallilla. Miksi? Koska Outlet-verkosto on varsin rajoittunut Googleen verrattuna. Käyttäjästä kerättävä tieto niin pienessä verkostossa ei voi olla yhtä laadukasta kuin Googlella.

Tänään MTV3:n julkaiseman uutisen mukaan vakuutusyhtiöt ovat kiinnostuneita Facebookin yksityistiedoista. Pääsystä yksityisiin tietoihin tulee epäilemättä kilpailuetu useilla toimialoilla. Yksityisen tiedon soveltamisella pystytään parantamaan monia todennäköisyyksiä.

  1. Ei kommentteja.
  1. No trackbacks yet.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: